Από τις 3-6 Απριλίου το σχολείο μας πραγματοποίησε εκπαιδευτική εκδρομή στην Ολυμπία, στα πλαίσια του μαθήματος
της Ολυμπιακής Παιδείας. Εκτός από το χώρο της Ολυμπίας, η εκδρομή περιελάμβανε επίσκεψη και σε άλλους σημαντικούς χώρους ιστορικής σημασίας, όπως τα Καλάβρυτα και τους Δελφούς, αλλά και το Διακοφτό, την Αράχοβα και το χάνι της Γραβιάς.
Ξεκινήσαμε με πολύ ενθουσιασμό το πρωινό της 3ης Απριλίου. Οι μαθητές, με συνοδούς τους γονείς και τους δασκάλους τους, επιβιβάστηκαν στο λεωφορείο και το ταξίδι στη γνώση και το χρόνο ξεκίνησε.

Πρώτος σταθμός οι Θερμοπύλες, στο άγαλμα του Λεωνίδα. Εκεί ο Σπαρτιάτης βασιλιάς, "ανήρ γενόμενος άριστος", ανέλαβε τη φύλαξη του στενού με 7.000 άνδρες και παρέταξε το σώμα του ασπίδα στην προέλαση του περσικού στρατού. Το "μολών λαβέ" του Λεωνίδα, η ενδοξότερη φράση πολεμικού ηγέτη, και η σαρκαστική απόκριση του Διηνέκη (όταν άκουσε ότι οι Πέρσες θα σκιάζουν με τα βέλη τους τον ήλιο, αποκρίθηκε: "καλύτερα, θα πολεμήσουμε υπό σκιάν") φανερώνουν το σθένος και το μεγαλείο των Ελλήνων. Όταν ο Λεωνίδας διαπίστωσε ότι είχε αποκλειστεί και ο αγώνας φαινόταν μάταιος, άφησε τους Έλληνες να φύγουν , ενώ ο ίδιος παρέμεινε να θυσιαστεί με τους 300 συμπατριώτες του. Η μάχη των Θερμοπυλών αποτελεί ορόσημο στην παγκόσμια ιστορία γιατί δίδαξε τους λαούς πως όσοι πέφτουν για την πατρίδα δεν είναι ποτέ νικημένοι, αλλά ηθικά νικητές.

Επόμενος σταθμός μας ο Ισθμός της Κορίνθου. Εντυπωσιαστήκαμε όλοι από το μεγαλειώδες και εξωπραγματικό για την
εποχή του -πραγματοποιήθηκε τη δεκαετία του 1890- έργο.

Πρωί-πρωί την επόμενη μέρα συγκεντρωθήκαμε όλοι, ξεκούραστοι και με περισσή διάθεση, για τον σημαντικότερο προορισμό μας: την Ολυμπία, το χώρο που διεξάγονταν οι αρχαίοι Ολυμπιακοί Αγώνες. Το ταξίδι από την Πάτρα διήρκεσε 50 λεπτά και ήταν ιδιαίτερα ευχάριστο, παρότι ο καιρός δεν ήταν σύμμαχός μας. Από τη στιγμή που πατήσαμε το πόδι μας στον ιερό τούτο τόπο, ένα δέος μας κυρίευσε. Είναι ασύλληπτο το μέγεθος του πολιτισμού που ανέδειξε ο χώρος αυτός όπου μεγαλούργησε το αθλητικό ιδεώδες στην αρχαιότητα. Ξεκινήσαμε την περιήγησή μας δυτικά του Κρονίου λόφου, σε ένα καταπράσινο τοπίο, με αφετηρία το γυμνάσιο, όπου προπονούνταν οι αρχαίοι Έλληνες στο δρόμο, το άλμα, το δίσκο και το ακόντιο. Συνεχίσαμε την περιπλάνησή μας στο χώρο, στα κοσμικά οικοδομήματα, στην ιερά άλτι, στα προπονητήρια και στο στάδιο. Στο στάδιο τα παιδιά παρατάχθηκαν στις αρχαίες πλάκες εκκίνησης που έχουν ανασκαφεί κι έτρεξαν το στάδιο δρόμο, βιώνοντας το κλίμα της εποχής των αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων.

Μετά την επίσκεψή μας στο χώρο της Ολυμπίας κι εφόσον το μουσείο της Ολυμπίας ήταν δυστυχώς κλειστό, ακολούθησε επίσκεψη στο Μουσείο Σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων. Εκεί τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ζήσουν από κοντά την ιστορία των σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων, από το 1896 μέχρι σήμερα, και να θαυμάσουν αναμνηστικά από όλες τις Ολυμπιάδες, όπως μετάλλια, ολυμπιακές δάδες, καταλόγους Ολυμπιονικών, αφίσες και άλλα ενδιαφέροντα εκθέματα.
Το απόγευμα της ίδιας μέρας περπατήσαμε τους δρόμους της Πάτρας, στα Ψηλά Αλώνια και επισκεφτήκαμε την επιβλητική εκκλησία του Αγίου Ανδρέα, η οποία θεωρείται ως η μεγαλύτερη των Βαλκανίων.

Προορισμός μας την επόμενη μέρα ήταν η ιστορική περιοχή των Καλαβρύτων. Εκεί επισκεφτήκαμε πρώτα το Μέγα Σπήλαιο, όπου προσκυνήσαμε στο ναό την ιερή εικόνα της Παναγίας της δεξιοκρατούσας, φτιαγμένη από κερί και μαστίχα, έργο του 4ου αιώνα που αποδίδεται στον Ευαγγελιστή Λουκά. Σύμφωνα με την παράδοση, οι Θεσσαλονικείς μοναχοί Συμεών και Θεόδωρος, έπειτα από αλλεπάλληλες περιπλανήσεις και οράματα, συνάντησαν τη βοσκοπούλα Ευφροσύνη το 362 μ.Χ., η οποία τους οδήγησε στο σπήλαιο όπου βρήκαν τη θαυματουργή εικόνα της Παναγίας, η οποία στη μεγάλη πυρκαγιά που κατέστρεψεψε το μοναστήρι δεν έλιωσε, παρά μόνο μαύρισε. Στη συνέχεια προσκυνήσαμε τα ιερά λείψανα αγίων και επισκεφθήκαμε το μουσείο με τα κειμήλια του αγώνα του '21. Το Μέγα Σπήλαιο υπήρξε κέντρο της Επανάστασης του '21 και η σημαντικότερη στιγμή του ήταν η απόκρουση του Ιμπραήμ το 1827. Έχει υποστεί πολλές καταστροφές με πιο πρόσφατη την πυρκαγιά του 1943. Μετά το Μέγα Σπήλαιο ακολούθησε επίσκεψη στην Αγία Λαύρα, τον τόπο όπου ξεκίνησε η επανάσταση του 1821, όταν ο Παλαιών Πατρών Γερμανός σήκωσε την 25η Μαρτίου το λάβαρο της επανάστασης.

Έπειτα από την επίσκεψή μας στα δύο πιο γνωστά μοναστήρια της Πελοποννήσου, πήραμε το δρόμο για τα Καλάβρυτα. Φτάσαμε στην κωμόπολη και ανηφορίσαμε για το μνημείο. Εκεί, στις 13 Δεκεμβρίου του 1943, οι Γερμανοί, σε αντίποινα προς το ΕΑΜ που είχε απαγάγει και σκοτώσει Γερμανούς, εκτέλεσαν όλους τους άντρες άνω των 13 ετών και πυρπόλησαν την πόλη. Την πράξη αυτή επανέλαβαν και στα γειτονικά χωριά Κερπινή και Ρογοί. Στη "ράχη του Καπή", στον τόπο όπου οι Γερμανοί εκτέλεσαν τους Καλαβρυτινούς, έχει ανεγερθεί το μνημείο των εκτελεσθέντων. Στο χώρο του μνημείου υπάρχει ένα μικρό ημιυπόγειο κτίσμα, στο οποίο είναι κρεμασμένες 450 καντήλες, μία για κάθε οικογένεια που έχασε δικούς της άνδρες. Υπήρχαν οικογένειες που έχασαν 4, 5 μέχρι και 7 άνδρες. Μετά τα Καλάβρυτα κατευθυνθήκαμε προς το Διακοφτό, το όμορφο χωριό του μεγάλου ηθοποιού Παπαγιαννόπουλου, όπου ξεκινάει ο οδοντωτός σιδηρόδρομος και μέσα από μία εντυπωσιακή διαδρομή καταλήγει στα Καλάβρυτα.

Ο σταυρός στη "ράχη του Καπή", στο σημείο
που οι Γερμανοί εκτέλεσαν τους Καλαβρυτινούς

Την Κυριακή 6 Απριλίου πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Το ταξίδι όμως δεν είχε τελειώσει ακόμα. Αφήσαμε την Πελοπόννησο για τη Στερεά Ελλάδα από το πορθμείο του Ρίου-Αντίριου και αφήνοντας πίσω μας όμορφες πόλεις όπως τη Ναύπακτο, το Γαλαξίδι, την Ιτέα, ανηφορίσαμε για τους Δελφούς, τον ομφαλό της γης των αρχαίων Ελλήνων, το κέντρο του κόσμου τους, και το μέρος που διεξάγονταν οι δεύτεροι σε σπουδαιότητα αθλητικοί και μουσικοί αγώνες, τα Πύθια. Το τοπίο εκεί ήταν εκπληκτικό. Αρχίσαμε την ανάβαση μέσα στον ιερό χώρο των Δελφών και περνώντας από τους Θησαυρούς και άλλα σημαντικά μνημεία, φτάσαμε στον επιβλητικό ναό του Απόλλωνα, στο θέατρο και ακόμα πιο πάνω στο στάδιο. Ένας ηλιόλουστος ήλιος είχε πλέον φανεί και ο καιρός ήταν επιτέλους με το μέρος μας. Αμέσως μετά κατευθυνθήκαμε στο μουσείο, όπου μόνο μία αίθουσά του λειτουργεί, και θαυμάσαμε τον ηνίοχο, χάλκινο άγαλμα που αφιέρωσε στον Απόλλωνα ο τύρρανος της Γέλας Πολύζαλος σε ανάμνηση της νίκης του στα Πύθια το 478 πΧ., και το άγαλμα του αθλητή Αγία, γνωστού πρωταθλητή στο παγκράτιο.

Έπειτα από την επίσκεψή μας στο μουσείο κατευθυνθήκαμε στην Κασταλία πηγή, στο μέρος όπου η Πυθία έδινε τους χρησμούς της, κι αμέσως μετά πήραμε το δρόμο για την Αράχοβα, το στολίδι του Παρνασσού.

Επόμενος σταθμός η Γραβιά και το ομώνυμο Χάνι, όπου ο Οδυσσέας Ανδρούτσος και τα παλικάρια του ανέκοψαν την προέλαση των Τούρκων χάνοντας μόνο 2 συντρόφους, ενώ οι Τούρκοι είχαν 300 νεκρούς. Από το σημείο αυτό και μετά πήραμε το δρόμο του γυρισμού.

Το ταξίδι είχε τελειώσει με τις καλύτερες εντυπώσεις για όλους: τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, μα πάνω απ'όλα για τα παιδιά, που θα διηγούνται για καιρό ακόμα στους φίλους τους τις ωραίες αναμνήσεις τους.

Άλλες εικόνες από το ταξίδι......

Στάση για φαγητό και παιχνίδι

Διασκέδαση στο ταξίδι.....

Θαυμασμό για τα καινούρια που βλέπουμε.

Ενημέρωση από το μοναχό του Μ. Σπηλαίου

Γνωριμία με τα μεγάλα έργα

Διασχίζοντας το χιονισμένο Παρνασσό.

Οι υπεύθυνοι της εκδήλωσεις: Γιαννακάρας Λεωνίδας- Κυρατσού Εύη -Τσενεσίζης Ανδρέας